Abstract
While diaphyseal fractures of the forearm are a common orthopedic injury, Galeazzi
fractures are difficult to treat. The current knowledge on pathobiomechanics and modified
therapeutic decisions implicate the need to devise an updated classification and treatment
regimen of Galeazzi fractures. We challenge the concept that isolated fractures of
the radius should be considered as a Galeazzi fractures as long as stability of the
distal radioulnar joint is not proven. Contrary to others we demonstrate that the
fracture location alone is not sufficient to determine the stability of the distal
radioulnar joint.
Zusammenfassung
Galeazzi-Frakturen sind weder einfach zu erkennen, noch zu behandeln. Neuere Erkenntnisse
die Pathobiomechanik betreffend verlangen nach einer Überarbeitung der Klassifikation
und zugleich des Behandlungskonzepts. Nach unserer Meinung sollte jede isolierte Radiusfraktur
so lange als Galeazzi-Fraktur betrachtet werden, bis die Stabilität des distalen Radioulnargelenkes
bewiesen ist. Im Gegensatz zu anderen Autoren sind wir nicht der Meinung, dass allein
die Lokalisation der Fraktur schon eine Aussage zur Stabilität des distalen Radioulnargelenkes
zulässt.
Key words
Galeazzi fracture - Galeazzi like lesion - modified classification
Schlüsselwörter
Galeazzi-Fraktur - Galeazzi like lesion - modifizierte Klassifikation