Rofo 2018; 190(04): 320-321
DOI: 10.1055/s-0043-114978
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© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Iterative Rekonstruktion verbessert Berechnung der Plaquelast

Rezensent(en):
Joseph Schöpf
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Publikationsverlauf

Publikationsdatum:
26. März 2018 (online)

Die Höhe der Plaquelast in den Koronararterien ist ein starker Prädiktor für kardiovaskuläre Folgeereignisse. Goldstandard für die Ermittlung ist der intravaskuläre Ultraschall (IVUS). Alternativ steht die koronare CT-Angiografie (CCTA) zur Verfügung. Puchner et al. verglichen die Genauigkeit für die Quantifizierung der Plaquelast bei verschiedenen Rekonstruktionsverfahren und mit dem intravaskulären Ultraschall (IVUS).

 
  • Literatur

  • 1 Nance JW Jr. et al. Incremental prognostic value of different components of coronary atherosclerotic plaque at cardiac CT angiography beyond coronary calcification in patients with acute chest pain. Radiology 2012; 264: 679-690
  • 2 Renker M. et al. Evaluation of heavily calcified vessels with coronary CT angiography: comparison of iterative and filtered back projection image reconstruction. Radiology 2011; 260: 390-399
  • 3 Doh JH. et al. Diagnostic value of coronary CT angiography in comparison with invasive coronary angiography and intravascular ultrasound in patients with intermediate coronary artery stenosis: results from the prospective multicentre FIGURE-OUT (Functional Imaging criteria for GUiding REview of invasive coronary angiOgraphy, intravascular Ultrasound, and coronary computed Tomographic angiography) study. Eur Heart J Cardiovasc Imaging 2014; 15: 870-877