Eur J Pediatr Surg 1995; 5(1): 37-39
DOI: 10.1055/s-2008-1066160
Case report

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Immunological Consequences of Burn Injury in Children

P.  Vršansky , S.  Janota
  • Unit of Pediatric Surgery, University School of Medicine, Komensky's University, Bratislava, Slovakia
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

The authors investigated immunological changes after burn injury in children. Relevant findings were observed in the following immunological factors: phagocytose activity, T-lymphocytes, active T-lymphocytes, test of blastic transformation of lymphocytes and immunoglobulins. The findings confirm from an immunological point of view the requirement of early necrectomy (at the latest on day 4 or 5 after injury). Later necrectomy cannot prevent immunosuppression after burn injury but itself causes deterioration of the immunological status of patient. Adequate therapy can improve the immunological status of burn patients.

Zusammenfassung

Nach Verbrennungen im Kindesalter fanden die Autoren folgende immunologischen Veränderungen: Beeinträchtigung der Aktivität der Phagozytose, der T-Lymphozyten, der aktiven T-Lymphozyten, Veränderungen der blastischen Transformation von Lymphozyten und Veränderungen im Bereiche der Immunglobuline. Diese Befunde betonen die Notwendigkeit einer frühen Escharotomie mit Abtragung der Nekrosen spätestens am 4. oder 5. posttraumatischen Tag. Ein späteres Abtragen kann eine Immunsuppression nicht verhindern und den immunologischen Ausgangsstatus des Kindes verschlechtern.

    >