Eur J Pediatr Surg 1996; 6(1): 40-41
DOI: 10.1055/s-2008-1066467
Case report

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Surgical Reconstruction of a High Cloacal Anomaly with Two Short Vaginas

N.  Iwai , K.  Tokiwa , G.  Iwata , K.  Nakamura
  • Division of Surgery, Children's Research Hospital, Kyoto Prefectural University of Medicine, Kyoto 602, Japan
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

We treated a patient with a complex cloacal malformation: a high confluence cloaca and 2 separate short vaginas. At the age of 1 year and 2 months the rectocloacal fistula was closed because of frequent urinary infections, and the vaginas were separated from the wide urogenital sinus and anastomosed to the lower colon. At the age of 2 years and 4 months the lower colon, which had been anastomosed with the 2 vaginas, was pulled down to the perineum to serve as a lower vagina, and the sigmoid colon was pulled through to form a neorectum.

She is now 7 years old and goes to school without problems of bowel function or urinary function except that catheterization is done twice a day.

Zusammenfassung

Es wurde eine Patientin mit einer hohen Kloakenfehlbildung und zwei getrennten kurzen Vaginae behandelt.

Im Alter von 1,2 Jahren wurde aufgrund häufiger Harnwegsinfektionen die rekto-kloakale Fistel verschlossen und die beiden Vaginae von dem weiten Sinus urogenitalis getrennt und mit dem distalen Kolon anastomosiert. Im Alter von 2,4 Jahren wurde dann dieser distale Kolonabschnitt nach perineal durchgezogen und vom Colon sigmoidalis abgetrennt. Der distale Kolonabschnitt diente so entsprechend früheren Publikationen von Hendren als Vagina, während das sigmoidale Kolon als Neorektum in das Analgrübchen verlagert wurde. Das Mädchen ist jetzt 7 Jahre alt. geht zur Schule und ist Stuhlkontinent. Zur Urinentleerung ist eine intermittierende Katheterisierung zweimal täglich erforderlich.

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