Eur J Pediatr Surg 1996; 6(2): 67-69
DOI: 10.1055/s-2008-1066473
Original article

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Management of the Isolated Congenital Tracheo-Oesophageal Fistula

D. C. G. Crabbe , E. M. Kiely , D. P. Drake , L.  Spitz
  • Department of Paediatric Surgery, Hospital for Sick Children, Great Ormond Street, London, UK
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Publikationsverlauf

Publikationsdatum:
25. März 2008 (online)

Abstract

Over a ten-year period sixteen infants with isolated congenital tracheo-oesophageal fistulas (TOF) were treated. All infants were symptomatic from birth although the diagnosis was only established in the neonatal period in eleven cases. Tube oesophagography was the diagnostic investigation of choice. Bronchoscope cannulation of the fistula greatly assisted division, which was achieved through a cervical incision in all cases. There were two early recurrent fistulas both of which closed spontaneously. Persistent oesophageal symptoms were common. Seven of the patients (43 %) experienced dysphagia. three of whom developed oesophageal strictures requiring repeated dilatation.

Zusammenfassung

In einem Zehnjahreszeitraum wurden 16 Kinder mit einer isolierten tracheoösophagealen Fistel (TOF) operiert. Alle Kinder litten seit der Geburt unter den entsprechenden Symptomen. Trotzdem wurde die Diagnose nur bei 11 Patienten im Neugeborenenalter gestellt Das diagnostische Verfahren der Wahl war die endoskopische Ösophagographie. Die bronchioskopische Sondierung der Fistel erleichterte das intraoperative Auffinden und die Durchtrennung der Fistel. Der operative Zugang erfolgte in allen Fällen zervikal. Zwei Frührezidive wurden beobachtet, beide Fisteln verschlossen sich jedoch spontan. Persistierende Speiseröhrensymptome in Form von Dysphagien wurden bei 7 (43%) der Patienten beobachtet. Drei Kinder bedurften wiederholter Bougierungen wegen einer Stenose.

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