Dtsch Med Wochenschr 2010; 135(14): 705
DOI: 10.1055/s-0030-1251922
Pro & Contra | Commentary
Intensivmedizin, Diabetologie
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Strikte Blutzuckereinstellung bei Intensivpatienten – contra

Tight glucose control in intensive care patients – contraF. M. Brunkhorst1
  • 1Klinik für Anästhesiologie und Intensivtherapie, Klinikum der Friedrich-Schiller-Universität Jena
Further Information

Publication History

Publication Date:
31 March 2010 (online)

Literatur

  • 1 Ali N A, O’Brien Jr J M , Dungan K. et al . Glucose variability and mortality in patients with sepsis.  Crit Care Med. 2008;  36 2316-2321
  • 2 Brunkhorst F M, Engel C, Bloos F. et al . Intensive insulin therapy and pentastarch resuscitation in severe sepsis.  N Engl J Med. 2008;  358 125-139
  • 3 Dungan K, Chapman J, Braithwaite S S. et al . Glucose measurement: confounding issues in setting targets for inpatient management.  Diabetes Care. 2007;  30 403-409
  • 4 Griesdale D E, de Souza R J, van Dam R M. et al . Intensive insulin therapy and mortality among critically ill patients: a meta-analysis including NICE-SUGAR study data.  Can Med Assoc J. 2009;  180 821-827
  • 5 NICE-SUGAR Study Investigators . Intensive versus conventional glucose control in critically ill patients.  New Engl J Med. 2009;  360 1283-1297
  • 6 Wiener R S, Wiener D C, Larson R J. Benefits and risks of tight glucose control in critically ill adults.  JAMA. 2008;  300 933-944

Prof. Dr. Frank M. Brunkhorst

Paul-Martini-Forschergruppe für Klinische Sepsisforschung, Klinik für Anästhesiologie und Intensivtherapie, Klinikum der Friedrich Schiller Universität Jena

Erlanger Allee 101

07747 Jena

Phone: 03641/9323381

Email: frank.brunkhorst@med.uni-jena.de

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