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DOI: 10.1055/s-2008-1072278
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York
Antenatal Diagnosis of Biliary Atresia (Noncorrectable Cyst Type): A Case Report
Publication History
Publication Date:
25 March 2008 (online)
Abstract
At 32 weeks of gestation a cystic mass was identified in the hepatic hilum of a fetus by maternal sonography. Laparotomy was performed at 39 days of life after a diagnosis of correctable type of biliary atresia (Type I). A cystically dilated extra hepatic duct, in which the proximal and distal sides of the common bile duct were occluded (Type III with cyst, noncorrectable type), was identified by operative cholangiography. A standard Kasai operation was performed, and 1 year after operation the patient was doing well and was jaundice-free. From this experience in routine maternal sonography, a cystic mass in the hepatic hilum may also suggest Type III biliary atresia with a cyst.
Zusammenfassung
Bei einem 32 Wochen alten Fötus wurde ein zystischer Tumor im Bereiche des Leberhilus bei der Sonographie entdeckt.
Am 39. Lebenstag wurde eine Laparotomie durchgefühlt und eine Gallengangsatresie Typ I gefunden. Der Ductus choledochus war zystisch dilatiert mit einer Obstruktion proximal imd distal der Zyste. Es wurde eine typische Operation nach Kasai durchgeführt.
Postoperativ war der Patient unauffällig und nicht ikterisch. Dieser ungewöhnliche Fall weist darauf hin, daß eine zystische Veränderung im Leberhilusbereich in seltenen Fällen auch mit einer Gallengangsatresie verbunden sein kann.
Key words
Antenatal diagnosis - Biliary atresia - Noncorrectable cyst type
Schlüsselwörter
Gallengangsatresie - Atresie - Pränatale Diagnose - Gallengangszyste