Eur J Pediatr Surg 1987; 42(1): 17-18
DOI: 10.1055/s-2008-1075545
Originalarbeiten

© Georg Thieme Verlag Stuttgart · New York

Morbidity and Mortality in Small Bowel Atresia. Jejuno-ileal Atresia

Morbidität und Mortalität bei der Dünndarmatresie. Jejuno-ileale AtresieE. N. Danismend1 , J. D. Frank2 , St. Brown3
  • 1The Hospital for Sick Children, Great Ormond Street, London. Present addresses: University of Istanbul, Istanbul, Turkey,
  • 2The Hospital for Sick Children, Great Ormond Street, London. Present addresses: Bristol Royal Hospital for Sick Children, Bristol,
  • 3The Royal Belfast Hospital for Sick Children, Belfast
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Summary

One hundred and one babies were admitted to the Hospital for Sick Children, Great Ormond Street, London, between 1967 and 1981, suffering from small bowel atresia. The overall mortality in this period was 23 %, although in the years 1974-81 this fell to 12 %. Mortality was considerably higher in jejunal atresia than in ileal atresia. The improved survival in the second half of the series was related to more frequent use of parenteral nutrition. Morbidity and mortality following the Bishop-Koop procedure was high and this operation is inappropriate for the treatment of small bowel atresia.

Zusammenfassung

Zwischen 1967 und 1981 wurden 101 Säuglinge mit Dünndarmatresie im Hospital for Sick Children, Great Ormond Street, London, behandelt. Die Gesamtmortalität in diesem Zeitraum betrug 23 %, fiel aber 1979-1981 auf 12 % ab. Bei Jejunalatresie war die Sterblichkeit wesentlich höher als bei Ilealatresie. Die verbesserte Überlebensrate in der zweiten Hälfte der Versuchsperiode stand mit der häufigeren Anwendung der Parenteralernährung in Zusammenhang. Nach Anwendung der Methode von Bishop-Koop waren sowohl Morbidität als auch Mortalität sehr hoch. Diese Methode eignet sich nicht zur Behandlung der Dünndarmatresie.

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