Thorac Cardiovasc Surg 1991; 39: 233-235
DOI: 10.1055/s-2007-1020026
© Georg Thieme Verlag Stuttgart · New York

Aortocoronary Vascular Prosthesis Made of Siliconized Homologous Vein or Bovine Sacral Artery

Aortokoronarer Gefäßersatz mit silikonisierter homologer Vene oder boviner Arteria sacralisJ. Kruse, J. Borsow, P. Buntrock, G. Matthes, H. Warnke, M. Wenzel
  • Clinic and Policlinic of Cardiac Surgery of the Humboldt University of Berlin (Charité), Berlin, Germany
Further Information

Publication History

Publication Date:
19 March 2008 (online)

Summary

The purpose of our study was to develop and prepare aortocoronary prostheses, tcst them experimentally in multivascular and coronary reoperations in case of missing autologous grafts and to use them for shunt operations in cardiac surgery.

Human vein or bovine sacral artery were used for preparing aortocoronary prostheses. As for metrics of 9-14 Charr. and alength of 20-30 cm were obtained. Aortocoronary prostheses were preformed according to the coronary configuration for left descending artery, circumflex artery and right coronary artery. Aortocoronary prostheses meet the conditions of desantigenicity, sterility, athrombogenicity, tightness and high tensile strength, tear propagation strength, bursting pressure and shrinkage temperature. Experimental testing was performed in dogs in aortofemoral and aortocoronary positions. Infections did not occur. The healing process and structural changes of aortocoronary vascular prostheses (grafts) were examined histologically and evaluated by means of scanning electron microscopic examinations. Athrombogenicity and healing-in without inflammation and calcification were proved.

Zusammenfassung

Aortokoronarer Gefäßersatz und experimentelle Erprobung aortokoronaren Gefäßersatzes für Mehrgefäßprozesse, koronare Reoperation mit fehlender autologer Transplantation und Anwendung des Gefäßersatzes bei Shunt-Operationen in der Herzchirurgie waren das Ziel. Die Materialgewinnung für die Herstellung des aortokoronaren Gefäßersatzes erfolgte aus humanem Venenmaterial oder aus boviner Arteria sacralis. Eine Metrik von 9-14 Charrière und 20-30cm Länge wurden erreicht. Es wurde eine Vorformung des aortokoronaren Gefäßersatzes entsprechend der Herzkranzgefäßkonfiguration nach RIVA, RCX and RCA vorgenommen. Weiter erfüllte der Gefäßersatz die Bedingungen der Desantigenität, der Sterilität, der Athrombogenität, der Dichte und hoher Zugfestigkeit, der Weiterreißfestigkeit, des Berstungsdruckes und der Schrumpfungstemperatur. Die experimentelle Erprobung erfolgte im Hundetierversuch in aortofemoraler und aortokoronarer Position. Infektionen traten nicht auf. Der Ein- und Umbau des aortokoronaren Gefäßersatzes wurde histologisch und rasterelektronenmikroskopisch beurteilt. Athrombogenität, entzündungsarmes Einwachsen und Kalkfreiheit wurden nachgewiesen. Der aortokoronare Gefäßersatz war bei humaner Vene zu 87% und bei boviner Arteria sacralis zu 90% nach 12 Monaten offen.

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