Dtsch Med Wochenschr 2010; 135(39): 1936
DOI: 10.1055/s-0030-1247872
Pro & Contra | Commentary
Kardiologie
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Therapie der Wahl bei chronisch stabiler Angina pectoris ist die perkutane koronare Revaskularisation (PCI)

Percutaneous coronary intervention is the treatment of choice for stable chronic coronary diseaseV. Schächinger1
  • 1Medizinische Klinik 1, Kardiologie, Angiologie, Pneumologie und Intensivmedizin, Klinikum Fulda
Further Information

Publication History

Publication Date:
13 September 2010 (online)

Literatur

  • 1 Boden W E. et al . Optimal medical therapy with or without PCI for stable coronary disease.  N Engl J Med. 2007;  356 1503-1516
  • 2 Frye R L. et al . A randomized trial of therapies for type 2 diabetes and coronary artery disease.  N Engl J Med. 2009;  360 2503-2515
  • 3 Pfisterer M E, Zellweger M J, Gersh B J. Management of stable coronary artery disease.  Lancet. 2010;  375 763-772
  • 4 Patel M R, Dehmer G J, Hirshfeld J W, Smith P K, Spertus J A. ACCF/SCAI/STS/AATS/AHA/ASNC 2009 Appropriateness Criteria for Coronary Revascularization.  Circulation. 2009;  119 1330-1352
  • 5 Serruys P W. et al . Percutaneous coronary intervention versus coronary-artery bypass grafting for severe coronary artery disease.  N Engl J Med. 2009;  360 961-972
  • 6 Schächinger V, Herdeg C, Scheller B. Best way to revascularize patients with main stem and three vessel lesions: patients should undergo PCI!.  Clin Res Cardiol,. im Druck; 

Prof. Dr. V. Schächinger

Klinikum Fulda
Medizinische Klinik 1
Kardiologie, Angiologie, Pneumologie und Intensivmedizin

Pacelliallee 4

36043 Fulda

Phone: 0661/84-5381

Fax: 0661/84-5383

Email: med1.sek@klinikum-fulda.de

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