Eur J Pediatr Surg 1997; 7(5): 288-291
DOI: 10.1055/s-2008-1071174
Original article

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Microvascular Autotransplantation of theTestis: The "Refluo" Technique

R.  Dòmini , M.  Lima , M.  Dòmini
  • Clinica Chirurgica Pediatrica, Bologna University, Policlinico S. Orsola, Via Massarenti 11, Bologna, Italy
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

We think that the microvascular orchidopexy is the best technique for the treatment of the high intraabdominal testis.

To prevent the problems related to the performing of the anastomosis between the spermatic and the inferior epigastric arteries we changed the traditional way for microvascular orchidopexy performing the venous anastomosis only, relying on the collateral deferential circle for the arterial supply; we called this technique the "refluo testicular autotransplantation".

We supported our idea with an experimental investigation in rats and rabbits, with which we confirmed the efficacy of our proposal.

This original technique, performed in 41 cases, allowed us to gain three important ends: a) reduction of the age at operation (under two years); b) reduction of the operating time (2 hours); c) improved success rate compared with the Fowler-Stephens technique or staged orchidopexy.

Zusammenfassung

Die Autoren stellen ihre Technik der mikrovaskulären Orchidopexie vor, von der sie glauben, daß dies die beste Methode zur Behandlung hoher intraabdomineller, kryptorcher Hoden darstellt.

Um anastomosebedingten Problemen vorzubeugen, führen die Autoren die vaskuläre Anastomose nicht zwischen der Arteria epigastrica inferior und der Arteria spermatica durch, sondern anastomosieren nur den venösen Schenkel, während der arterielle über die kollaterale Arteria ductus deferentis gewährleistet bleibt. Sie nennen diese Technik die "Refluo testicular autotransplantation". Das Verfahren wurde durch experimentelle Untersuchungen an der Ratte und am Kaninchen erprobt.

In der vorliegenden Arbeit werden 41 Fälle vorgestellt und 3 wichtige Schlußfolgeningen gezogen: Das Operationsalter konnte auf unter 2 Jahre zurückgenommen, die Operationszeit auf 2 Stunden eingeschränkt und ein besseres Erfolgsergebnis erzielt werden als mit der Technik nach Fowler-Stephens oder mehrfachen Orchidopexien.

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