Eur J Pediatr Surg 2001; 11(1): 40-43
DOI: 10.1055/s-2001-12196
Original Article

Georg Thieme Verlag Stuttart, New York · Masson Editeur Paris

Pain Management in Children: Assessment and Documentation in Burn Units

H. Köhler1 , St. Schulz2 , A. Wiebalck2
  • 1 University Children's Hospital, Düsseldorf, Germany
  • 2 Department of Anaesthesiology, Intensive Care and Pain Therapy, University Clinics Bergmannsheil, Bochum, Germany
Further Information

Publication History

Publication Date:
31 December 2001 (online)

Summary

Burns are considered to be among the most painful types of trauma. Especially the pain of children is often unsatisfactorily treated. This study investigates the assessment and documentation of pain by physicians and nurses in children suffering from burns. Pain management was considered sufficient in 80 % of ventilated patients and in 60 % of non-ventilated patients. The minority of the staff regarded pain management as sufficient during dressing changes after the acute phase and during nursing care. Thirty-eight per cent of the physicians and 58 % of the nurses documented the pain. Standardized documentation was used by fewer than 20 % of the staff. Pain documentation was not considered relevant for further therapy by 48 % of the physicians. More than half of all participants believed that an improvement of the pain therapy performed in their hospital was necessary. Standardized documentation, an algorithm for the application of analgesics, and more training in pain management were desired by many staff members.

Résumé

Les brûlures sont considérées comme les plus douloureux des traumatismes. La douleur de l'enfant est souvent traitée de manière non satisfaisante. Ce travail étudie le bilan et l'investigation de cette douleur par les médecins et les infirmières chez l'enfant brûlé. La prise en charge de la douleur est considérée comme satisfaisante chez 80 % des patients ventilés, chez 60 % des patients non ventilés. La minorité du staff considère la prise en charge de la douleur comme suffisante durant les pansements après la phase aiguë et durant les soins infirmiers.

38 % des médecins et 58 % des infirmières prennent en considération la douleur. Une appréciation standard est utilisée par moins de 20 % du staff. L'appréciation de la douleur n'est pas considérée comme nécessitant une thérapeutique par 48 % des médecins. La moitié des participants croyaient qu'une amélioration de la prise en charge de la douleur était nécessaire. Une appréciation standardisée et un algorithme pour l'utilisation des analgésiques et un meilleur entraînement au traitement de la douleur est désiré par de nombreux membres du staff.

Resumen

Las quemaduras están entre los traumatismos más dolorosos y el dolor en niños quemados es tratado de forma particularmente insatisfactoria. Este estudio investiga la evaluación y la documentación por médicos y enfermeras del dolor en niños quemados. El tratamiento del dolor fue considerado suficiente en el 80 % de los pacientes ventilados y en el 60 % de los no ventilados. Una minoria del personal consideró el tratamiento del dolor como suficiente durante los cambios de apósito después de la fase aguda y durante el cuidado ulterior. 38 % de los médicos y 58 % de las enfermeras documentaron el dolor. Menos del 20 % del personal documentó uniformemente el dolor y su registro no fue considerado relevante y susceptible de tratamiento por el 48 % de los médicos. Más de la mitad de todos los participantes consideraron que había que mejorar la terapéutica del dolor en el hospital. Muchos miembros del personal demandaron un registro estandarizado, un algoritmo de aplicación de analgesicos y más entrenamiento en el tratamiento del dolor.

Zusammenfassung

Verbrennungen zählen zu den schmerzhaftesten Verletzungen, vor allem Kinder sind von einer unzureichenden Schmerztherapie betroffen. Diese Studie untersucht die Einschätzung und Dokumentation der Schmerzen durch Ärzte und Schwestern bei brandverletzten Kindern an Verbrennungszentren. Achtzig Prozent der befragten Ärzte und Schwestern beurteilten die Schmerztherapie bei beatmeten Kindern und 60 % bei nicht beatmeten Kindern als ausreichend. Weniger als die Hälfte des befragten Personals bewertete die Schmerztherapie bei Verbandwechseln nach der Akutphase und bei pflegerischen Maßnahmen als ausreichend. Achtunddreißig Prozent der Ärzte und 58 % des Pflegepersonals dokumentierten regelmäßig Schmerzen, standardisierte Dokumentationsverfahren wurden von weniger als 20 % der Befragten verwandt. Die Dokumentation wurde von 48 % der Ärzte als nicht relevant für die Therapie erachtet. Mehr als die Hälfte aller Befragten sah eine Verbesserung der Schmerztherapie in ihrer Abteilung für nötig an. Eine standardisierte Dokumentation, ein Algorithmus zur Schmerzmedikation und eine bessere Ausbildung in Schmerztherapie wurden häufig gewünscht.

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M. D. Henrik Köhler

Dept. of Pediatric Gastroenterology and Nutrition
Massachusetts General Hospital

149 13th Street

Charlestown, MA 02129

USA

Email: hkohler@helix.mgh.harvard.edu

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