Eur J Pediatr Surg 1989; 44(6): 352-356
DOI: 10.1055/s-2008-1043272
Original article

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Experimental Free Muscle Transplantation to the Anus Using Microsurgical Technique - A New Treatment for Anal Incontinence

Experimentelle freie Muskeltransplantation zum Anus mittels mikrochirurgischer TechnikT.  Shono , A.  Nagasaki , S.  Goto , K.  Ikeda
  • Department of Paediatric Surgery, Faculty of Medicine, Kyushu University, 3-1-1 Maidashi, Higashi-ku, Fukuoka 812, Japan
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

Experimental free muscle transplantations to the anus with microneurovascular anastomoses were performed in twenty-one dogs as a model of new treatment for anal incontinence. After undergoing subtotal external sphincterectomy, gracilis muscles were transferred to the anus with microneurovascular anastomoses in Group I (n = 9), without microneurovascular anastomoses in Group II (n= 6), and the muscle transfers were not performed in Group III (n = 6). The mean anal canal pressures decreased to 24.4 % of preoperative pressure at one month after subtotal external sphincterectomy. But at six months after muscle transplantation they restored up to 80.7 % of preoperative pressure in Group I, 54.7 % in Group II and the pressure did not restore in Group III (p < 0.001 Group I vs Group II and III). Electromyographic study of the graft showed the electrical activity in six of seven dogs (85.7 %) in Group I and electrical activity of the graft were not recognized in Group II at six months after transplantation. Histologic study of the graft showed the normal pattern of the muscle fibers in 75-80 % of the graft in Group I, and fibrotic degeneration in most areas of the graft in Group II at six months after gracilis muscle transplantation.

Zusammenfassung

Bei 21 Hunden wurden freie Muskeltransplantationen zum Anus mittels mikroneurovaskulärer Anastomosen durchgeführt. Nach subtotaler Resektion des M. sphincter ani externus wurde der M. gracilis frei transplantiert und mittels mikroneurovaskulärer Anastomosen am Beckenboden implantiert.

Bei einem Vergleichskollektiv wurde eine Gracilistransplantation ohne mikroneurovaskulärer Anastomose durchgeführt, bei einem dritten Kollektiv keine Muskeltransplantation vorgenommen. Nach der Sphinkterektomie sank der durchschnittliche Analkanaldruck innerhalb eines Monats auf 24% der präoperativ gemessenen Werte. Bei der Muskeltransplantation erholte er sich jedoch nach 6 Monaten auf 80,7% in der Gruppe I, 54,7% in der Gruppe II ohne mikroneurovaskuläre Anastomose und gar nicht in Gruppe III. Auch elektromyographische Studien zeigten bei 6 von 7 mikroneurovaskulär transplantierten Tieren eine deutliche elektromyographische Aktivität, während in der Gruppe II keine Aktivität nachgewiesen werden konnte. Histologische und klinische Untersuchungen untermauern das Ergebnis, wonach mittels einer Gracilistransplantation mit mikroneurovaskulärer Anastomose gute Kontinenzergebnisse erzielt werden können.

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