Eur J Pediatr Surg 1982; 36(5): 27-29
DOI: 10.1055/s-2008-1059855
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

H-Type Tracheo-Oesophageal Fistula in Children with Special Reference to Surgical Management and to Repair of Recurrent Nerve Injury1

Tracheo-ösophageale H-Fistel im Kindesalter unter besonderer Berücksichtigung der chirurgischen Behandlung und der Wiederherstellung eines verletzten N. recurrensL.  Olsen , S.  Meurling , G.  Grotte
  • Department of Paediatric Surgery, University Hospital, Uppsala, Sweden
1 To Prof. Dr. W. Ch. Hecker on the occasion of his 60th birthday.
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Publikationsverlauf

Publikationsdatum:
25. März 2008 (online)

Abstract

The majority of tracheo-oesophageal fistulas are best treated by a cervical approach, in which there is an obvious risk of injuring the recurrent laryngeal nerve. Usually there is a temporary dysfunction, but if the nerve is completely divided, an attempt at microsurgical direct end-to-end anastomosis is worth while, which is here proven in a child of three weeks of age.

Zusammenfassung

Die Mehrzahl der tracheo-ösophagealen Fisteln wird am besten von einem zervikalen Zugang aus operiert. Dabei besteht jedoch die Möglichkeit einer Verletzung des Nervus recurrens. Gewöhnlich besteht postoperativ eine temporäre Dysfunktion dieses Nerven. Wird der Nerv jedoch vollständig durchtrennt, so sollte eine mikrochirurgische End-zu-End-Anastomose durchgeführt werden, wie es der folgende Fall zeigt.

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