Eur J Pediatr Surg 1981; 33(7): 260-267
DOI: 10.1055/s-2008-1063128
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© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Treatment of Congenital Dilatation of the Choledochus - Reconstruction of the Bile Duct after Resection of the Dilated Choledochus

Y.  Tomooka , S.  Kimura , T.  Ishitoya , S.  Nakamura , Y.  Tamaki , T.  Tomomatsu , A.  lnoh
  • From the 2nd Department of Surgery, Ehime University, School of Medicine, Ehime, Japan
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

Reconstruction of the way of bile flow was attempted in 21 cases with the resection of the dilated bile duct, and the postoperative courses were observed over a long period. It was found that ascending cholangitis is seldom caused by the hepaticoduodenostomy. It is important, when hepaticoduodenostomy is performed, that the sound section of the wall of the bile duct without stenosis in the hepatic side should be selected. Reconstruction of the way of the bile flow to prevent ascending cholangitis by leading normal bile flow into the duodenum should be devised.

Zusammenfassung

Eine Rekonstruktion des Galleflusses wurde bei 21 Fällen mit dilatiertem Gallengang durch Resektion versucht. Die postoperativen Verläufe wurden über eine lange Zeitspanne beobachtet. Es wurde festgestellt, daß eine aszendierende Cholangitis nur selten durch eine Hepatikoduodenostomie ausgelöst wurde. Es ist wichtig, daß dann, wenn eine Hepatikoduodenostomie durchgeführt wird, ein intakter Teil der Gallengangswand nahe der Leberpforte zur Anastomose ausgesucht wird. Die Rekonstruktion eines Weges für den Gallefluß mit dem Ziel, eine aufsteigende Cholangitis zu verhindern und gleichzeitig die Galle in das Duodenum zu leiten, muß das Ziel sein.

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