Eur J Pediatr Surg 1981; 34(12): 356-364
DOI: 10.1055/s-2008-1063375
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

The Integration (Mainstreaming) of Spina Bifida Children into Ordinary Schools

A. P. Lonton1
  • 1Dept. of Education, University of Manchester, Manchester, England
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Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

In 1976, an aggressive policy of integrating spina bifida children into ordinary schools was mounted in Sheffield. Analysis of the school placement pattern of 1235 patients, aged 2-29 years, showed an increase from 25% to 64% integrated for children born in 1968 and 1976, respectively. However, about a half of this 39 % increase was attributable to selective non-treatment. The major deterrents to integration were found to be low intelligence and wheelchair dependency. Only 4% of children with IQs below 70 were in ordinary schools. 91% of children with IQs below 45 were in mentally handicapped schools. 88% of children with IQs between 46 and 70 were in physically handicapped schools. 18% of children with wheelchairs only were integrated, and this reduced to 8% if they also had valves and were incontinent. On the other hand, neither incontinence nor valve dependency on their own were major problems with respect to ordinary schooling.

Zusammenfassung

1976 wurde in Sheffield in verstärktem Maße der Versuch gemacht, Spina-bifida-Kinder in Normalschulen zu integrieren. Die Analyse von 1235 Patienten im Alter von 2-29 Jahren ergab ein Ansteigen der Zahl integrierter Kinder von 25% (1968) auf 64% (1976). Etwa die Hälfte dieser 39% Zunahme war einer selektiven Nicht-Behandlung zuzuschreiben. Die stärksten Hindernisse einer Integration waren verminderte Intelligenz und Rollstuhlabhängigkeit. Nur 4% der Kinder mit einem IQ unter 70 waren in Normalschulen. 91% der Kinder mit einem IQ unter 45 waren in Schulen für geistig Behinderte. 88% der Kinder mit einem IQ zwischen 46 und 70 waren in Schulen für Körperbehinderte. Lediglich 18% der nur rollstuhlabhängigen Kinder waren integriert. Das verminderte sich auf 8%, wenn die Kinder Ventile hatten oder inkontinent waren. Auf der anderen Seite brachten weder Inkontinenz allein noch Ventilabhängigkeit allein größere Probleme im Hinblick auf Einschulung in eine Normalschule.

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