DOI: 10.1055/s-00000022

Das Gesundheitswesen

Issue 02 · Volume 86 · February 2024 DOI: 10.1055/s-014-59141

Erratum

  • e2
    Hentrich, Sarah Anna Maria; Lenkowski, Martina; Seebaß, Katharina; Ottmann, Sebastian; John, Dennis:

    Erratum: Dezentrale Gesundheitsförderung nach dem Präventionsgesetz in Nürnberg: Evaluationsergebnisse und Erfahrungen aus dem Projekt „Gesundheit für alle im Stadtteil“

    Correction: Decentralized Health Promotion in Nuremberg according to the Prevention Bill: Assessment of results and experiences of the project “Health for Everyone in the District”
  • Panorama

    Krebsvorsorge

  • 91
  • Zuckersteuer

  • 91
  • Versorgungsgesetz

  • 92
  • Buchrezension

  • 93
  • Deutscher Kongress für Versorgungsforschung 2024

  • 95
  • Verbandsmitteilungen

    Deutsches Netzwerk Versorungsforschung

  • 97
  • Editorial

  • 99
  • Originalarbeit

  • 103
    Hentrich, Sarah Anna Maria; Lenkowski, Martina; Seebaß, Katharina; Ottmann, Sebastian; John, Dennis:

    Dezentrale Gesundheitsförderung nach dem Präventionsgesetz in Nürnberg: Evaluationsergebnisse und Erfahrungen aus dem Projekt „Gesundheit für alle im Stadtteil“

    Decentralized Health Promotion in Nuremberg according to the Prevention Bill: Assessment of results and experiences of the project “Health for Everyone in the District”
  • 111
    Allweiss, Theresa; Schaefer, Ina; Krieger, Theresia; Amort, Frank M.; Wright, Michael; Dresen, Antje:

    Partizipative Gesundheitsforschung planen, reflektieren und evaluieren: Die Adaption und Erprobung des „Community Based Participatory Research (CBPR) Model“ für den deutschsprachigen Raum

    Planning, Reflecting and Evaluating Participatory Health Research: Adaptation and Piloting of the “Community Based Participatory Research (CBPR) Model” for German-Speaking Countries
  • 118
    Kögel, Andreas; Lauerer, Michael; Zank, Daniel:

    Arbeitszeit von Ärztinnen und Ärzten in Deutschland: Ergebnisse des Mikrozensus mit Fokus auf Niedergelassene

    Working Time of Physicians in Germany: Results of the Micro-Census with a Focus on Established Practitioners
  • 124
    Kocalevent, Rüya Daniela; Böttcher, Vivien; Boczor, Sigrid; Scherer, Martin; van den Bussche, Hendrik:

    Reale Dauer der fachärztlichen Weiterbildung in Deutschland – Ergebnisse der KarMed-Studie zehn Jahre nach Approbation

    Actual Duration of Postgraduate Training of Medical Residents in Germany: Results of the KarMed Study Ten Years After Physician Licensure
  • 130
    Klemmt, Malte; Zehl, Franziska; Neuderth, Silke; Henking, Tanja:

    Bekanntheit und Verbreitung von Patientenverfügungen in Deutschland – Ergebnisse einer repräsentativen Umfrage in der Allgemeinbevölkerung

    Familiarity with and Dissemination of Advance Directives in Germany: Results of a Representative Survey of the General Population
  • 137
    Kruppa, Christiane; Maier, Christoph; Dietrich, Johannes W.; Schildhauer, Thomas A.; Kaisler, Miriam; Meyer-Frießem, Christine H.:

    Häufigkeit chronischer Schmerzen nach Arbeitsunfall – Eine erste Statuserhebung im BG-lichen Heilverfahren einer Tertiärklinik

    Frequency of Chronic Pain after Work-Related Trauma: A Preliminary Status Survey during Workers‘ Compensation Rehabilitation in a Tertiary Clinic
  • 148
    Kappl, Ursula; Huppertz, Bernd; Stöver, Heino; Stich, Heribert:

    Betäubungsmittelkonsum unter Bewährungs- und Führungsaufsicht – Eine Langzeituntersuchung zum risikogruppenspezifischen Rückfallgeschehen unter Abstinenzauflagen

    Narcotic Use under Probation and Parole Supervision – A longitudinal Study of Risk-group-specific Recidivism under Abstinence Conditions
  • 155
    Kappl, Ursula; Huppertz, Bernd; Stöver, Heino; Stich, Heribert:

    Urinscreenings auf Betäubungsmittel unter gerichtlichen Abstinenzauflagen – Vergleichsvalidität von forensischtoxikologischen Analysen unter Mitwirkung des Öffentlichen Gesundheitsdienstes

    Urine Screening for Narcotics under Court-Imposed Abstinence Requirements: Comparative Validity of Forensic-Toxicological Analyses with Involvement of Public Health Services